Tuesday, 29 November 2011

Cita-cita saya

    Cita-cita saya ialah ingin menjadi seorang guru yang mengajar bahasa korea.Saya meminati bahasa korea kerana ia sangat unik.Saya juga meminati artis-artis korea terutamanya super junior.

    Saya tahu bahasa korea sangat susah untuk disebut.Tetapi jikalau saya mempunyai usaha yang tinggi,insyaalah saya akan berjaya.

    Selain daripada cikgu bahasa korea,saya juga ingin menjadi seorang pramugari yang berjaya,kerana saya ingin mencari pengalaman di negara luar.Terutamanya,Seoul,Japan dan Paris.

    Seoul adalah tempat yang menarik bagi saya.Kerana tempat-tempatnya unik.Antaranya,menara Seoul,caribbean bay.Saya mahu mencari pengalaman di Paris kerana negara itu adalah negara fesyen.saya sangat meminati dunia fesyen.

    Pereka fesyen adalah cita-cita saya yang ketiga.Walaupun saya kurang mahir dalam dunia fesyen.Tetapi saya boleh berusaha dengan lebih keras lagi.

    Saya juga berminat dengan jurugambar.Kerana,saya sangat suka mengabil gambar.Tetapi,jurugambar harus kreatif dalam bidang ini .

    Saya yakin saya boleh mencapai cita-cita tersebut.Saya harus belajar bersungguh-sungguh . 

No comments:

Post a Comment